Ko je na mreži: 11 gostiju i nema prijavljenih članova
Zakon o zdravstvenoj zaštiti definiše prava pacijenata, a ona ga stavljaju u središte pružanja zdravstvenih usluga. U zdravstvenom sistemu pacijent ima pravo na:
- dostupnost zdravstvene zaštite
- pravo na informacije
- obaveštenost
- slobodan izbor
- privatnost i poverljivost informacija
- samoodlučivanje i pristanak
- uvid u medicinsku dokumentaciju
- tajnost podataka
- pristanak na medicinski ogled
- prigovor
- naknadu štete
- pravno na poštovanje pacijentovog vremena
- obaveštavanje javnosti
Zaštitnik prava pacijenata
Rosa Grujić
Opštinska uprava Krupanj
Ulica Maršala Tita 2, broj sobe 21, I sprat
Telefon: 015/581-475, lokal 111
mail: Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.
Dužnosti pacijenata
Odgovornost pacijenta za lično zdravlje:
· Aktivno učestvuje pri zaštiti, očuvanju i unapređenju svog zdravlja
· U potpunosti informiše nadležnog zdravstvenog radnika o istinitim podacima o svom zdravstvenom stanju
· Pridržava se uputstava i preduzima mere propisane terapije od strane nadležnog zdravstvenog radnika
Odgovornost pacijenta prema drugim korisnicima zdravstvenih usluga:
· Pacijent je dužan da poštuje prava drugih pacijenata
Odgovornost pacijenta prema drugim zdravstvenim radnicima, odnosno zdravstvenim stanicama:
· Pacijent je dužan da se prema zdravstvenom radniku odnosi sa poštovanjem i uvažavanjem
· Zabranjeno je ometanje zdravstvenog radnika pri pružanju zdravsvene zaštite
· Pacijent je dužan da informiše zdravstvenu ustanovu o promeni adrese ili telefonskog broja
Ako se pacijent ne pridržava svojih dužnosti, nadležni zdravstveni radnik može otkazati pružanje dalje zdravstvene zaštite pacijentu izuzev hitne medicinske pomoći, o čemu je dužan da obavesti direktora zdravstvene ustanove, kao i da u medicinsku dokumentaciju pacijenta unese razloge za odbijanje pružanja zdravstvene zaštite. U tim slučajevima zdravstvena ustanova je dužna da obezbedi dalje pružanje odgovarajuće zdravstvene zaštite.
Napomene:
· anonimni prigovori se ne evidentiraju
· prigovor podnosi pacijent ili član njegove uže porodice
· odgovor se dostavlja podnosiocu prigovora u roku od 5 dana
· predmet prigovora, tj. razlog za njegovo podnošenje mora biti preciziran u pogledu vrste, vremena, mesta i lica na koje se prigovor odnosi
· zaštitnik pacijentovih prava odgovor daje kao pravni savet, mišljenje ili obaveštenje o suštini i obimu konkretnog pacijentovog prava
· ako je zaštitnik svojim posredovanjem ispravio konstatovanu grešku ili propust , time sprečio štetne posledice ili ugrožavanje prava pacijenta- to se konstatuje u odgovoru na prigovor
· pacijent nezadovoljan odgovorom na prigovor , može se obratiti pismenim putem Zdravstvenoj inspekciji , odnosno Ministarstvu zdravlja Republike Srbije, Nemanjina 22-26, 11000 Beograd